A blogomat nem itt, hanem a babaszoba.hu oldalon kezdtem el írni, egyelőre ide csak átmásolom a bejegyzéseket, de lehet, hogy a későbbiekben már csak itt fogom vezetni Réka Baba mindennapjait.

2014. január 15., szerda

Réka 13 hónapos :-)

2013. 04. 11.:

Réka ma tölti a 13. hónapot. Csak pislogok, milyen gyorsan telik az idő... Most töltötte az első évét, és már megint eltelt egy hónap... 
Múlt hét óta végre engem is a "nevemen" szólít, így én vagyok az "Anyanya", de néha sikerül simán "Anya"-t is mondania :-) Olyan aranyos, amikor hízeleg, átölel és mondja, hogy "Anyanya", és ha még olyan kedve is van, akkor puszit is nyom az arcomra :-)
Tegnap Apukámmal beszéltem Skype-on, kértem Rékát, integessen a Papának és dobjon puszit is, erre odahajolt a telefonhoz és megpuszilta :-) Annyira édes volt :-)) 
Most már nagyon akaratos, először "szépen" kér, ez az "addide", ha nem kapja meg, amit éppen akar, akkor jön a hiszti, kis sírással és a kezével való hadonászással, majd, ha még mindig nem kapta meg, akkor jön az üvöltés. Van, amikor szinte a földhöz vágja magát, vagy lábbal toporzékol... Csak azt nem tudom, ha már most így hisztizik, mi lesz majd az igazi dackorszakban... :-S Jajjjj nekem :-S
Szépen jár, illetve már szalad, kint az udvaron is egyedül megy, már a kezét sem kell fognom.
Már lehet vele fogócskát és bújócskát is játszani :-) A fogócska annyiból áll, hogy sikítozva rohan előlem, én pedig rohanok utána azzal a felkiáltással, hogy "kapják el, kapják el", és ha elkaptam, akkor jó nagyokat kacag, sikít, és kezdi előről, amíg meg nem unja.
A bújócska pedig az, amikor a függöny mögé áll, én úgy teszek, mintha nem tudnám, hol van, majd kinéz a függöny mögül, én "megtalálom", és akkor megint nagyokat nevet. Ha pedig a hálószobában vagyunk, akkor a takarót felemeli, alábújik, én megint úgy teszek, mint aki nem látja, hol van, majd leengedi, én meg örülök, hogy megtaláltam, ő meg nevet :-D
A babytaxijára is egyedül felszáll és leszáll, viszont még hajtani nem tudja magát, mert a lábai még nem érnek le teljesen, ha ül rajta, de azért néha-néha sikerül egy picit előre mennie, de inkább még én tolom.
Megmutatja, ha hintázni szeretne, azt is mégmutatja, hová akasszam fel a hintát, ha pedig megunja, akkor mutat a csattra, hogy kapcsoljam ki, mert ki akar szállni.
A legaranyosabb az, amikor "számol", mutatja a kezén az ujjait, és mondja, hogy "egye, ke" :-D Apa valamelyik nap mutatta neki, hogy a pöttyös labdán meg lehet számolni a pöttyöket, azóta ha megfogja a labdát, mondja a pöttyökre, hogy "egye, ke" :-D :-D
A lépcsőn felmászik egyedül, vagy ha fogom a kezeit, akkor fellépked.
Állandóan pakolászik, ezt nem unja meg. Az éjjeli szekrények a kedvence, átlagosan egy nap a két éjjeli szekrény között én 3 km-t teszek meg kergetve őt, mert ha rászólok, hogy nem szabad, akkor rohan a másik szekrényhez, mire odaérek, már azt is kipakolta, aztán rohan vissza az enyémhez, és ezt bármeddig tudná csinálni. Ideig-óráig el tudom vonni a figyelmét, de aztán megint kezdi előről :-S
Múltkor azon aggódtam, hogy még nem eszik kézzel, illetve kanállal, most ott tartunk, hogy ha reggelire vajas kenyérből és párizsiból katonákat gyártok, akkor a tányérból kézzel "szépen" kieszi őket, és már nem tömi tele a száját vele, hanem hellyel-közzel szépen megrágja a falatot, lenyeli és úgy teszi a szájába a következőt.
A cumisüveget viszont még mindig nem emeli fel..
Nem hivatalos, tehát csak az én mérésem alapján Réka paraméterei a következők: 75 cm és 10 kg most.



Update: A vacsorát Réka egyedül ette kanállal :-)) Na jó, egy picit segítettem az ételt a kanálba helyezni, de magától kanalazta a szájába :-)
Annyira ügyes :-))

Két újabb kép, az egyik a kertben készült, Réka gazol, a másik pedig a játszótéren készült, Réka hintázik :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése