A blogomat nem itt, hanem a babaszoba.hu oldalon kezdtem el írni, egyelőre ide csak átmásolom a bejegyzéseket, de lehet, hogy a későbbiekben már csak itt fogom vezetni Réka Baba mindennapjait.

2014. január 15., szerda

Az első... 1. rész

Az első itthon töltött nap:

Réka a kórházból hazafelé vezető utat végig aludta.
Itthon kicsomagoltam, majd cicizett, és utána körbevittem a lakásban, megmutattam neki, hogy itt fog lakni :-)

Este fürdés előtt, amikor tisztába tettem, eléggé megijedtünk, mert alig pisilt, de ez jellemző volt már az aznapi pelusaira is... Anyósom félt, hogy így ki fog száradni Réka, mivel valószínű, nem elég a tejem, vagy nem szopizik rendesen. Fogta magát és elment egy gyógyszertárba tápszert venni. Én közben lefejtem a tejet, és valóban kevésnek bizonyult.
Réka megette a tápot, meg is nyugodott, hogy teli a pocija. 
Gondoltam, még nem indult be rendesen a tejem, még várni kell pár napot.
Valahogy a terhességem alatt fel sem merült bennem, hogy a szoptatással gond lehet majd, azt gondoltam, szoptatni mindenki tud, mindig van elég tej, így váratlanul ért, hogy mégsem úgy van ez nálam, ahogy elképzeltem...
Úgy etettem Rékát, hogy először szopizott, aztán kapta a tápszert, én meg minden etetés után fejtem.
Csak nem akart a tej mennyisége egy bizonyos szintnél több lenni, de nem adtam fel.
Elkezdtem szedni egy homeopátiás golyócskát (Urtica Urens CH5), alkoholmentes sört is ittam, a nőgyógyászom javaslatára bioboltban kapható örleményből készíthető tejszaporító golyókat ettem, amik valamelyest hatottak, picit több lett a tejem, de még mindig nem volt elég Rékának ahhoz, hogy csak azzal jól lakjon.
Szoptatási tanácsadót is kérdeztem ezügyben, arra jutottunk, hogy sajnos hormonális problémák miatt alakult ez így nálam.
Teltek a hónapok, de nem változott semmi, mindig drukkoltam, hogy csak még egy hónapig legyen tej, eltelt a hónap, akkor csak mégegy legyen még, és így tovább. Addig-addig drukkoltam, hogy Réka még mindig szopizik, van még mindig valamennyi tejem, és leginkább a cicin szeret elaludni is. Egy hét volt csak, amikor nem szoptattam a pajzsmirigy-gyulladásom miatt, de akkor is fejtem, így nem apadt el.


Első (és remélhetőleg egyetlen) problémánk:

Réka hason nem akarta a fejét megemelni, illetve egyik oldalról a másikra fordítani. Egyszer-kétszer megcsinálta, de aztán inkább már csak üvöltött hason, de csak azért sem csinálta.
Így Anyósom javaslatára elvittük Rékát egy Dévényeshez, hogy vizsgálja meg, nézze át az izmait. Persze Réka a vizsgálat során gyönyörűen csinált mindent, még csak nem is sírt hason fekve sem. Szerencsére mindent rendben talált a hölgy, de kérte, hogy azért menjünk vissza egy hónap múlva, hogy akkor már emelni fogja-e a fejét. 
Visszavittük a megbeszélt időpontra Rékát, addigra már szépen emelte, forgatta hason a fejét. A gyógytornász mutatott néhány gyakorlatot, amit otthon is lehet csinálni, hogyan lehet Rékát forgásra bírni, majd újabb időpontot egyeztettünk szintén csak kontroll miatt, mert egyébként most sem talált semmi eltérést. A következő alkalommal mondta a hölgy, hogy mivel ő nem lát semmi eltérést, nem kell többet mennünk.
Réka 5 és fél hónaposan fordult hasról hátra és vissza egyik napról a másikra. Épp a Balatonnál nyaraltunk, és az utolsó előtti napon egyszercsak megfordult.
7 hónapos volt, amikor magától felült, ekkor már kúszott is.
Mászni 8 hónaposan kezdett, november közepén pedig kapaszkodva felállt. 
2013 január végén már kapaszkodás nélkül állt, és február közepén el is indult, igaz, mégcsak pár lépést tudott megtenni. Innentől kezdve pár nap alatt eljutott odáig, hogy egyre több lépést tett meg, és mászás helyett inkább két lábon közlekedett, néha-néha azért még megkapaszkodott, de egyre többször lépegetett anélkül. Mostanra már szinte szalad is :-)
Zenére már azóta táncol, amióta egyedül felült.


Az első nyaralásunk:

Az első hármasban töltött nyaralásunk Rékával immár pocin kívül szintén lakókocsival, és szintén a kedvenc balatoni kempingünkben volt.
Én azért egy kicsit féltem, milyen lesz a nyaralás pici babával és lakókocsiban töltve, de pozitívan csalódtam.
Amikor megérkeztünk és Karcsi beállt a kocsival a boxba, mi meg Rékával kiszálltunk, a német házaspár arcáról, akik mellettünk lévő boxbaban nyaraltak, miután meglátták a babát, mindent le lehetett olvasni... Biztos gondolták, hogy ezek nem normálisak, ilyen pici babával kempingezni jönnek, ők meg majd nem tudnak pihenni a babasírástól éjszakánként... De csalódniuk kellett, mert Réka nagyon rendes baba volt, egy hangját sem lehetett hallani, pedig pont azon a héten jöttek ki az első fogai alul.
A Balatonba még nem vittük be őt, viszont sokat kirándultunk, és voltunk a főnökömnél, a balatoni nyaralójukban ebédmeghíváson is, ahol szintén nagyon jól viselkedett Réka.
Összességében nagyon jól telt ez a nyaralás, úgyhogy természetesen idén is nekivágunk a kempingezésnek :-)














Az első komoly betegségem:

Miután hazajöttünk a Balatonról, Karcsi még egy hetet itthon töltött velünk. Egyik nap rendeltünk pizzát egy helyi étteremből. Én nagyon szeretem a tenger gyümölcseit, így én ilyen feltéttel kértem a pizzám, ami finom volt, viszont két nap múlva olyan gyomorrontást kaptam tőle, hogy három napig ment a hasam, illetve hánytam, ezt szerencsére csak az első napon... Valószínűleg a rákocskák romlottak voltak, mert így visszagondolva furcsa ízűk volt.
Ebből kigyógyultam, viszont erre rá egy hónap múlva begyulladt a pajzsmirigyem.
Úgy kezdődött, hogy ivásnál, mikor picit hátra hajtottam a fejem, éreztem a nyakamba egy pici nyomást. Nem tulajdonítottam neki először jelentőséget, de egyre rosszabb lett.
Aztán pár nap múlva olyan fáradékonyság jött rám, hogy már reggel, amikor felkeltem, fáradt, álmos voltam, nem volt semmi erőm sem, estére pedig alig éltem már, alig bírtam fürdésnél állni a kis kád mellett, lüktetett a fejem, a pulzusom 120 felett volt állandóan, rázott a hideg, éjszaka ömlött rólam a víz, mert hőemelkedésem is volt.
Elmentem a háziorvoshoz, kaptam beutalót vérvételre, illetve endokrinológushoz és UH-ra. Az UH-t Réka keresztapukája csinálta, megállapította, hogy valóban be vannak gyulladva a pajzsmirigyeim, amit a vérvétel is igazolt.
Az endokrinológus még további vérvételeket csinált, amik kizárólag a pajzsmirigy hormonok szintjét mutatta. A diagnózist pontosan nem tudta felállítani, mert egyértelműen nem derült ki a vérvétel eredményéből, hogy terhesség utáni, azaz post partum thyreoditis-em, vagy hyperthyreosis-om (pajzsmirigy túlműködés) van-e. Az előbbi magától gyógyul hónapok alatt, az utóbbira viszont olyan gyógyszert kell szedni, ami mellett nem szabad szoptatni. (Az utóbbi kialakulhat vírusfertőzéstől is, tehát okozhatta az enyhe ételmérgezésem is a pajzsmirigy-gyulladást).
Két hetente kellett visszajárni hozzá, javulófélben voltak az eredményeim, de ennek ellenére fel akarta írni nekem ezt a szteroid tartalmú gyógyszert, aminek elég durva mellékhatásai is vannak amellett, hogy szoptatni sem lehet, így én nem kezdtem el szedni, és jól is döntöttem, mert egy hónap múlva már a pajzsmirigy hormonok szintje szépen visszaállt, az UH szerint pedig a gyulladás is lehúzódott a pajzsmirigyekről, már nem voltak duzzadtak.
Szóval magától szépen meggyógyult, ami azt jelenti, hogy terhesség utáni pajzsmirigy-gyulladásom volt, ami a nők 10-15%-ánál jön elő szülés után, persze, hogy én beleestem ebbe...


Az első fogacskák, az első hozzátáplálás, az első megfázás:

Mint már írtam, az első fogak 5 és fél hónaposan bújtak ki, tulajdonképpen teljesen észrevétlenül, csak egy éjszaka kelt fel miatta Réka.
Az alsó egyesek után felül jött ki a két kettes front fog 6 és fél hónaposan, majd nem sokkal ezután a felső egyesek is megjelentek.
A múlt héten pedig először kibújt a bal kettes alul, majd rá két nappal a jobb oldalon is. Ezt egy picit megszenvedte Réka, mert meg is volt egy picit fázva, így egy kis hőemelkedése is volt ez miatt.
Először Karcsi volt beteg, fájt a torka, majd náthás lett, egy hét alatt átment rajta. Majd tőle én is elkaptam, és Réka is. Nálam is hamar elmúlt, csak Rékánál tartott picit tovább. Kipróbáltuk az Orrszi-porszit, amit először nagyon utált, meglátta a porszívót, és nagy ívben kerülte ki, de a végére már szinte magának dugta be az orrába.
Az első új ízzel való próbálkozásunk az őszibarack levének a megkóstolása volt 4 és fél hónaposan, ami tetszett Rékának. Mindennap kapott mindig pár kanállal többet. Majd jött az almalé, és szép lassan már gyümölcshúst kapott lé helyett.
Aztán jött a sütőtök, amit nagyon szeret. Majd a cékla, spenót, brokkoli, sárgarépa, stb.
A védőnőtől és a doktor nénitől is kaptunk egy papírt, mit mikortól lehet adni Rékának, ezt betartottam, így szép fokozatosan bevezettem nála mindent. Most már majdnem mindent eszik, kivéve a gombát, bogyós gyümölcsöket. Tehéntejet sem akarok adni neki 18 hónapos koráig, de fermentált (savanyított) tejtermékeket már 6-7 hónapos kora óta adok neki.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése