A blogomat nem itt, hanem a babaszoba.hu oldalon kezdtem el írni, egyelőre ide csak átmásolom a bejegyzéseket, de lehet, hogy a későbbiekben már csak itt fogom vezetni Réka Baba mindennapjait.

2014. május 16., péntek

Apa kezdődik...

...az igazi kemény dackorszak, a Kisasszony rendesen feszegeti a határait :-S
Vasárnap babazsúrban voltunk egy rég nem látott ismerősömnél, neki is annyi idős a kisfia, mint Réka, nincs 1,5 hónap sem köztük.
Ahhoz képest, hogy Réka senkit sem ismert, rögtön feltalálta magát, szépen eljátszott, a végén haza sem akart jönni.
Mire hazaértünk, Karcsi a rácsos kiságyat átalakította leesésgátlóval ellátott ággyá, mert ugye egy ekkora nagylány már ilyen ágyban alszik. Vicces, mert pont megbeszéltük az ismerősömmel a buliban, hogy Rékának még egyelőre nem cseréljük le a rácsos ágyát, Apával ezen vaciláltunk már egy ideje, hogy csere, nem csere, de aztán ezt rövidre zárta azzal, hogy mire hazajöttünk, megcsinálta.
Nekem az volt az aggályom ezzel kapcsolatban, hogy alatatásnál simán kimászik majd, és nem bírom elaltatni, én ezért nem akartam még az ágyat. De pozitívan csalódtam, ugyanis zökkenőmentesen ment az altatás, egészen csütörtök estig...
A szokásos esti rituálé után befektettem Rékát az ágyába, ezután pedig kezdődött a rémálom. Kimászott az ágyból, be a miénkbe, én visszatettem, majd ismét kimászott, akkor újra vissza, ezután ugrált az ágyán, és ez ment így szüntelenül, hol ilyen sorrendben, hol felcserélve azt, a lényeg, hogy nem feküdt le. Már fenyegetőztünk azzal, hogy kidobjuk a sisakját és a Legóját is elviszi a kukás bácsi, de nem hatotta meg.
Kedden előadás volt a Baba-Mama Klubban a dackorszakról és a gyereknevelésről, ahol többek között szó esett a következetességről is, ami nálam eléggé hiányos, hogy amire azt mondtuk egyszer, hogy nem, az mindig nem maradjon. [Egyébként most kedden én fogok előadást tartani a fogápolásról :-)]
Szóval akármennyire is kétségbe voltunk esve Karcsival, hogy hogy fogjuk bent tartani az ágyában, akkor sem engedtünk Rékának, így ¼ 12-kor végre álomba hisztizte magát.
Előre féltem a ma délutáni altatástól, mint kiderült, joggal. Megint nem maradt bent az ágyában, de sajnos megint nem voltam következetes, mert már nagyon el voltunk csúszva az alvással, úgy voltam vele, hogy nem harcolok megint vele, mert akkor még most sem aludna, ezért engedtem, hogy felmásszon az ágyunkra, és végül ott aludt el. Szóval elméletben nagyon jól hangzik ez a "csakazértisnem", de kivitelezni borzasztóan nehéz... :-S
Kíváncsi vagyok, most este milyen lesz az altatás...



6 megjegyzés:

  1. Nagyon kíváncsi leszek én is hogy Levi hogy fogja majd viselni az új ágyát mert már megvan a körbe le nem eshet a gyerek című ágyacska de még nem raktuk be neki. Nagyon makacs és tuti még nehezebb lesz vele mint neked Rékával :( sok sikert...nekünk még van hátra egy hónap kb. akkor költözünk be elvileg a házikónkba.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A délutáni altatásoknál még mindig kimászik Réka, de az esti lefekvés már egész jól megy :-) Biztos nálatok is így lesz ;-)
      Költöztök??? Mesélj, írjál már pár sort nekem ;-)) Puszi :-)

      Törlés
    2. úgy néz ki sikerül egy saját kis házikó :)))...T. megígérte hogy ami most még nem álomház abból azt csinál nekünk...:D majd mutatok képeket mire gondolok:D

      Törlés
    3. De jó :-)) Gratulálok! Várom a képet ;-)

      Törlés
  2. Nem tudom, most mi a helyzet, de nálunk is nehezen ment az új ágyban alvás. Vagyis az elején, kb. 3 napig minden rendben ment, simán befeküdt, és elaludt, de aztán kitalálta, hogy Ő nem is ott akar aludni, hanem a kanapén, ami az ágya mellett van, nekem fenntartva a nehéz éjszakákra. Egy ideig én is küzdöttem, de feladtam, nem erőltettem. Mindig mondtam, hogy menjünk oda aludni, de ha nem akart, nem erőltettem, aztán egyszer csak ott akart aludni, és azóta ott is alszik. Kb. 3x próbálkozott be, de az is csak játékból, időhúzás miatt volt. Amúgy a szüleimnél meg az volt, hogy direkt vettek neki ugyanolyan ágyat, ami otthon, nálunk is van neki, erre kitalálta, hogy nem akar benne aludni, sőt, a nekünk fenntartott kanapén sem, csak a földön. Úgyhogy egy hétig a földön aludtunk. Aztán a következő alkalommal is bepróbálkozott ezzel, de egy kicsit erélyesebb voltam, hogy most már próbálja ki, mert hát milyen szép stb. és ment neki. Ha idejétmúlt a dolog, bocsi. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, hogy megosztottad velem azt, hogy nálatok hogy ment a kiságyba való szoktatás :-)
      Időnként még bepróbálkozik Réka is a "máshol, csak ne a kiságyban" való alvással, de én próbálok kitartani, és nem engedek neki. Csak hajnalban mászik át hozzánk, de amúgy már szépen átalussza az éjszakát, illetve a délutáni alvást az ágyában :-)

      Törlés