A blogomat nem itt, hanem a babaszoba.hu oldalon kezdtem el írni, egyelőre ide csak átmásolom a bejegyzéseket, de lehet, hogy a későbbiekben már csak itt fogom vezetni Réka Baba mindennapjait.

2014. március 22., szombat

A fotózás...

 Fotózáson jártunk március 11-én, azaz pont Réka szülinapján.
A helyi Baba-Mama Klub szervezte a fényképezést. Mivel Rékuci pont aznap töltötte második életévét, ezért gondoltam, miért is ne örökítsük meg ezt a jeles napot egy profi fotós által készített fotósorozattal...
2500 Ft-ért járt fél óra fotózás, stylist, és 3 kép, illetve ezek retusált változatai.
Réka nemigazán akart mosolyogni fotózás alatt, fél óra alatt egyszer sikerült csak félmosolyt csalnia az arcára, de azt sem sikerült elkapnia a fotósnak...

 Én nem éreztem a fotóst annyira profinak, mint elvárta volna az ember, ha már fizet a képekért.
Fényképezés közben beszélgetett másokkal, addig én próbáltam Rékát ott tartani a szőnyegen, ha Réka véletlenül elmosolyogta magát, akkor pedig nem sikerült neki elkapnia azt a pillanatot.
Na mindegy, mindig tanul az ember...
Amúgy Öcsémnek nincs papírja arról, hogy profi fotós, nála "csak" hobbi, de ezermilliószor jobb képeket csinál, mint a "profi".
Öcsém a képek láttán egyből tudta, milyen géppel dolgozik a fotós. Ez egy alsó középkategóriás fényképező, amivel nem is lenne baj, csak ne kérne el érte ennyi pénzt. Ugyanis, ha a teljes szettet kértem volna, az 40000 Ft-ba került volna :-O
Így is kínkeservesen tudtam azt a 3-at kiválasztani, ami benne volt az árban, és ide is csak a retusált változatait mertem feltenni, na nem azért, mintha minket agyon kéne retusálni, hanem azért, mert azok szerintem vállalhatatlanok a színvilága (stylist) miatt.
Lehet, hogy csak azért nem tetszenek ezek a képek, mert van összehasonlítási alapom, de egy profi műtermi fotózást én nem így képzeltem el...

 Ezeket a képeket pedig Öcsém készítette. Neki van egy látásvilága, mindig elkapja a pillanatot, szinte élnek a képei.
És szerintem azért nem vagyok elfogult sem.





14 megjegyzés:

  1. Először is, ti minden képen nagyon jól néztek ki, Réka annyira huncutul tud mosolyogni, hogy zabálnivaló! :)
    Na de, az Öcsédnek sokkal jobb érzéke van a fotózáshoz, mint a "profi" fotósnak. Hú és hát a retusálás... Szerintem a 3. képnél eléggé eltúlozták szerintem. Réka itt is nagyon aranyos, de a kép nekem nagyon mű... (nem biztos, de szerintem kissé túlzásba vitték a képjavításnál a háttérfény vagy valami hasonló használatát.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen, Kati :-)
      Igen, annyira túl vannak már retusálva, hogy rettenetesen mű lett az egész, bár ezeknek a képeknek a színes változatai meg azért élvezhetetlenek, mert a színvilága nem passzol Réka öltözékéhez, bár a színes képeken is ki van retusálva a háttér szín, ugyanis eredetileg zöld volt az egész háttér, illetve az, amin Réka ül, de a retusált képen már kék, ami szerintem még rosszabb lett, mint az eredeti volt.
      Meg a világítás sem volt megfelelő...
      Úgyhogy én azt érzem, hogy nem volt eléggé felkészült a fotós, összecsapta az egész fotózást, nem arra ment ki az egész, hogy jó képek készüljenek... Vagy csak ennyire "profi"...

      Törlés
  2. Először is Réka minden képen gyönyörű, de érdekes amit írsz, mert nekem is pont az jutott eszembe, hogy az állítólagos profi képek mennyivel élettelenebbek mint az öcsédéi. Üzenem az öcsédnek hogy nálam ő nyerte el a profi címet, s nem feltétlenül a jobb gép hanem a rászánt idő és a hozzáállás miatt. Oké biztos nehezebb egy idegen gyerkőccel megtalálni a hangot, de erre minimum annyi időt kellene szánni mint a technikai részletekre, ha komolyan veszi a munkáját.

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm szépen, Adri Neked is :-) Átadom Öcséméknek ;-)
    Köszönöm Nektek, hogy Ti is úgy látjátok, Öcsém képei jobbak, akkor tényleg nem én vagyok elfogult vele szemben?
    Tesómnak annyival nehezebb dolga volt Réka fényképezésénél, hogy a Kiscsaj össze-vissza rohangált, nem állt meg egy percre sem, és így sikerült elkapnia a jó pillanatokat, míg a "profi" fotósnál viszonylag egy helyben ült Réka, mert ott azért meg volt illetődve rendesen.
    Azt mondta Öcsém, hogy ha már profi fotós az illető, akkor legalább a fényképezőgépe legyen megfelelő minőségű, mert így, ilyen minőségű képeket kiadni a kezéből, mint profi, hát elég gáz..., és ezért még pénzt mer kérni... :-O

    VálaszTörlés
  4. Öcséd képei tényleg nagyon jók. :) A másik 'sorozat' nekem sem tetszik. Tény, hogy Réka mindenhogy cuki, de a profi fotós képein én egy riadt kislányt látok, aki egy húsvéti giccstengerben ül, és baromira látszik, hogy Ő maga nem illik oda. Vajon milyen munkát adhat ki a kezéből 40ezerért? Bele sem merek gondolni. Öcséd viszont komolyan elgondolkodhatna rajta, hogy pénzt keressen a hobbijával!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Betti :-)
      Ezt a 3 képet a 40 ezres csomagból választottam kínkeservesen, gondold el, milyen lehetett a többi :-S Azokon Réka vagy lefelé néz, tehát még véletlenül sem sikerült jó pillanatokat elkapnia a fotósnak, vagy idióta nyuszis sapkában pózol, amit a fotós nő adott rá, ami aztán abszolút nem illett sem a ruhájához, sem a háttérhez, semmihez...
      Öcsém is szeretne ezzel foglalkozni főállásban, csak az a baj, hogy még nincs papírja hozzá, és így nem kereshet vele pénzt még. De rajta van az ügyön :-)

      Törlés
  5. Na, igen, a tandíjat meg kell fizetni, mert sokszor azt hiszük, hogy, pedig dehogy. Nem baj, ezt is kipróbáltátok. Az idő pedig elég kevés volt amit erre fordított, hiszen a félóra minim arra kellett volna, hogy össze haverkodjon Rékával, aztán lehetett volna lődözni. :D Különben már mondottam, hogy ezt nem lehet tanulni, születni kell rá, mint az öcsédnek, hogy olyan pillanatokat kapjon el ahol beszél a kép, és vissza adja lényeget.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Így igaz, minden szavaddal egyetértek, Mari ;-)

      Törlés
  6. csodaszép kislány csoda-tuti szülőkkel :)
    GRATULA mindenhez:) és a tesó jó fej, ügyes, nagyon szépek a képei

    VálaszTörlés
  7. Sziasztok! Na, nálad is eljött a pillanat, hogy nem vagyok többé "zugolvasó"... :D A fotós (?) képei a jajjjj-kategória... viszont kérdés: öcséd nem vállalna esetleg nálunk is egy fotósorozatot? :D :D :D Nagyon jók a képei, és én is úúúúúgy szeretnék már a fiúkról IGAZI képeket... :D Puszi!

    VálaszTörlés
  8. Szia Orsi :-)
    Örülök, hogy írtál :-)
    Csak félig-meddig vagy zugolvasó, mert azért én gondoltam, hogy olvasol minket, illetve bíztam benne, hogy olvasol bennünket, mégha nem is szóltál hozzá a bejegyzésekhez mostanában ;-)
    Megadom privátban Öcsém elérhetőségét, beszéljétek meg, de azért én is szólok neki, hogy keresni fogod Őt :-)
    Amúgy ez csak pár kép Öcsém munkájáról, csak összehasonlításként raktam fel ide néhány képet, amik Réka szülinapi buliján készültek, a FB-on sokkal több Tesóm által készített képeket is láthatsz, és tényleg elfogultság nélkül mondhatom, hogy mind szuper :-)
    Puszi Nektek is :-)

    VálaszTörlés